نیمه سنگی بر لب دریا

هیچ کاری نکن.

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۸:۵۲ ق.ظ

یه مرضی هست که نمیدونم از کی گریبان گیرم شده ولی همیشه باهام بوده و اونم یه کاری کردنه. هر کی رو تو زندگیم دیدم داشته بهم توصیه میکرده مواظب دقیقه هات باش...وقتتو هدر نده. هر چی تو زندگیت به دست بیاری فقط تا سی سالگیه!! و تا آخر عمرت با اون دستاوردات تعریف میشی؛ پس یه کاری بکن! همیشه بهم گفته شده در لحظه باید در حال انجام یه کاری باشم برای همین بوده که صرفاً همه ی زندگیم رو در حال پاس کردن یه آزمون یا یه چالش و پریدن به آزمونو چالش دیگه ای بودم. برای من حتی فیلم دیدن و آهنگ گوش دادن هم وقت هدر دادن تعریف شده بود و این باعث میشد حتی بخاطر آهنگ گوش دادنم هم عذاب وجدان داشته باشم. بعضی وقتا هم که هیچ کاری نمیکردم؛ داشتم ادای یه کاری کردن رو در میاوردم. این طرز فکر مسخره ای که از محیط بهم منتقل شده بود که البته هیچ منطقی هم پشتش نیست باعث شد من حتی تو مهمونی و سفرم سعی کنم یه کتابی چیزی تو کیفم بچپونم! خُب اینا دست به دست هم داده و من burned out شدم در واقع.. و متاسفانه الان تو موقعیتی که بتونم یه مدت هیچ کاری نکنم نیستم! چرا هیچکی هیچوقت نگفته بود اینکه یه مدت هیچ کاری نکنی اکیه؟! حتی وقتی فیلم و سریال دیدن هم دارم دنبال لغت و گرامری که ممکنه تو این سالها یاد نگرفته باشم میگردم، احساس میکنم خستم از اینکه همیشه حداقل واسه شش ماه آیندم برنامه دارم، خستم از اینکه خودم هم خودم رو به شکل یه ربات میبینم...خسته شدم از اینکه هر کی بهم میرسه میپرسه "چی کارا میکنی؟" و منم انگار همه ی زندگیم رو داشتم تلاش میکردم بتونم یه جواب درست حسابی!! به این سوال مسخره بدم.

 

Some days, I don't wanna see or have a bunch of people to impress.1

 

ای کاش میتونستم از این rat race بیرون بیام، ای کاش میتونستم یه مدت رو تو یه روستا بگذرونم بدون اینکه هیچ گوشی یا اینترنتی در کار باشه، اصلاً دلم میخواد یه مدت رو کنار حیوونا باشم.. یاد اون کلیپه افتادم که یه آقایی همش وقتش رو با یه مرغ میگذروند، بعد پسرش میگفت این چه کاریه؟! اونم جواب داد:

I am so done with humans.

دیشب دلتنگی فشار آورده بود و دلم آدم ها رو میخواست..بخاطر نبودن آدم هایی که از حضورشون هم خستم اشک ریختم -البته یکی دو قطره- الان میفهمم اونایی که قرنطینه رو رعایت نمی کنن و همش بیخودی بیرونن شاید بیشعور نیستن، زیادی دلتنگن.

 

یه روزی میاد که من هم فرصت هیچ کاری نکردن رو پیدا میکنم، Lazy song از Bruno Mars رو پخش میکنم و فقط نفس میکشم.

 

Today I dont feel like doin' anything

I just wanna lay in my bed

Don't feel like pickin' up my phone

So leave a message at the tone

Cuz today I swear I am not doin' anything2

 

از دیدن فیلمای مشهور و به اصطلاح شاهکار سینمایی هم خسته شدم، میخوام از این به بعد فیلمای خز و بی معنی ببینم. شاید گیشه ای های دوست داشتنی.

1 My stress-NF

2 Lazy song-Bruno Mars

۹۹/۰۲/۲۷
مریم