نیمه سنگی بر لب دریا

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

"Life is a series of hellos and goodbyes. I'm afraid it's time for goodbye again."

- Billy Joel

 

همه مون میدونیم توی زندگیمون آدم ها میان و میرن. ممکنه تو زندگیمون کلی آدم باشن که بعد رفتنشون حتی اسمشون هم یادمون نیاد؛ بعد از رفتن بعضی از آدما هم ممکنه یه نفس راحت بکشیم و آخیش بگیم. رفتن بعضی هاشون هم حسرت به دلمون میذاره. بعضی اوقات دلیلی که آدم ها رو از هم جدا میکنه میتونه مهاجرت، جدا شدن مسیر زندگی و فوت شدن باشه ولی موضوعی که این پست بهش اختصاص داره کنار گذاشتن همدیگه ست. 

 

طی زندگیم بعضی از آدم ها رو کنار گذاشتم. بعضی هاشون برام مثل سم بودن و وقت گذروندن باهاشون ازم انرژی میگرفت. بعضی ها فضای فکری خیلی متفاوتی باهام داشتن. یه سری توقع داشتن زیر بار دوستی کمرم خم بشه و من وظایفشون رو انجام بدم یا بخاطرشون تو دردسر بیافتم و استرس بهم وارد بشه. معمولاً وقتی تصمیم بگیرم یه آدم بهتره که دیگه تو زندگیم نباشه اون آدم از زندگیم حذف میشه. آیا دلتنگشون نمیشم؟! البته که میشم ولی آیا دلتنگی برای من معنی داره؟ نه؛ دیگه خیلی وقته که نه. 

 

و اما کنار گذاشته شدن. من توسط یکی از دوستام که خیلی هم برام عزیزه کنار گذاشته شدم، نه اینطوری که بیاد بگه خدانگه دار و بریم سراغ زندگیمون، از اون روش کلاسیک سرد شدن با یه نفر طوری که خودش بو ببره که باید جمع کنه بره. یه سالی بودکه با هم دوست شده بودیم و دوستی خوبی هم داشتیم تا اینکه قرنطینه شد و تنها کلاس مشترکی که با هم داشتیم تعطیل شد و کم کم فاصله گرفتیم. من ازش خیلی چیزها یاد گرفتم، با بقیه فرق داشت؛ از اون آدمایی که مثبت فکر میکنن و کنارشون حالت خوب میشه، از اونایی بود که با چیزای کوچیک خوشحال بود و به چیزای بزرگ فکر میکرد ولی انعطاف هم داشت. از اونایی که نمی تونی فراموش کنی سوسیس تخم مرغی که یه ظهر داغ تابستونی با هم خوردین چه طعمی داشت. خیلی تو مسیر افسردگیم کمکم کرد ولی خب دیگه دوستیمون یه طرفه شده بود و منظورش واضح بود. الان من هستم و کتابی از ریچل هالیس که موقع یکی از آخرین تماس هامون بهم معرفی کرد. یه دوستی دیگه هم تموم شد با کلی خاطره ی خوب. یقیناً دلم براش تنگ میشه خیلی. با بهترین آرزوها برات دختر دوست داشتنی :* 

 

از من اگه بپرسید کنار گذاشته شدن خیلی سخت تره چون بعضی وقت ها اون علامت سواله تو ذهنتون شکل میگیره که چی شد که این تصمیم راجع به من گرفته شد؟ کاری میتونستم واسه جلوگیری از این جدا شدنه بکنم؟ بعضی وقتا تموم شدن یه دوستی یه طوری تدریجی پیش میاد که حسش نمیکنی ولی طرف مقابلت از قبل خودش رو آماده کرده برای همینه که تموم شدن یه دوستی واسه شخصی که کنار گذاشته میشه سخت تره. 

۰۹ آبان ۹۹ ، ۰۰:۳۹
مریم